11.9.2008

סלח לי, אתה מגיע לוויצמן?

סלח לי, אתה מגיע לוויצמן? י

אני זוכר שמשהו שהיה נראה לי מוזר בסרטים האמריקאים, זה שה"סקול בס" היה אוסף את הילדים ממש מהבית. אבל עכשיו, שאני נאלץ לנסוע כאן באוטובוסים, אני מבין שאוטובוס "מאסף" של הארץ, הוא "ישיר" במושגים המקומיים. *כל* צומת רחובות בדרכו של נהג האוטובוס היא תחנה. כלומר, בממוצע, יש תחנה כל 100 מטרים. דבר שגורם גם לנסיעות ממש קצרות במרחק, להיות ממש ארוכות בזמן (וזה בלי להזכיר שבשעות העומס, הנהג עוצר בכל תחנה רק כדי להגיד לאנשים שממתינים בה, שהוא מלא, ולא יכול להעלות עוד נוסעים). והזכרתי כבר שהאוטובוס עובר ליד הסופר... אז אתם יכולים לדמיין כמה צפוף נהייה כשלאוטובוס נכנסת גברת עם סלים..י.
באופן כללי, האוטובוסים כאן נראים בסדר מבחוץ, אבל בפועל הם ממש ישנים, הם עושים רעש של תומ"ת כשהוא מתחיל לנסוע. לנהגי האוטובוס כאן יש תפיסה שונה של מרחקים, לשם הפשטות אני לא אספר לכם על "אליגיני מול" אלה אתן דוגמה יותר מוכרת.
נניח שאתם בתחנה מרכזית ירושלים ורוצים להגיע להר הבית (לכותל המערבי), אתם שואלים את הנהג "סלח לי, אתה מגיע לכותל", והוא יגיד לכם שלא, ואתם תתעקשו, ותגידו שבמודיעין אמרו לכם שהוא כן מגיע, אז הוא יגיד לכם, "תראה, אני מגיע לשער האשפתות, משם תאלץ ללכת ברגל.." (למי שלא מכיר, זו הליכה של פחות מ5 דקות, כולל עצירה לבייגלה עם זעתר....)י.

ובהקשר של האוטובוסים הישנים בפיטסבורג - חידה מספר הבדיחות לילדים של דידי מנוסי בשנות השמונים - מה זה:


את התשובות יש לכתוב בתגובות <בסוף העמוד>

בין הפותרים נכונה, יוגרל פותר שלא ענה נכונה. י

-----

הליגה הלאומית בפוטבול.

באחד הקורסים יושבים לידי שני אמריקאים מצויים, גדולים עם חולצת וכובע פוטבול, הם זמזמו בגאווה שיר שנשמע לי מאוד מוכר... שאני שומע את השיר עכשיו, ברור לי שזה לא מה שחשבתי, אבל סתם אני תוהה אם תוכלו אתם לחשוב מה אני חשבתי
(ועד כמה זה מוזר ששני אמריקאים חובבי ספורט מזמזמים אותו....)י


http://www.youtube.com/watch?v=DiwK83Fj-FM

-----
שקיות ניילון בסופר

עם כל הרעש שיש לאחרונה בארץ סביב החוק שאמור למנוע מהסופר לחלק שקיות ניילון בחינם, וכל המצגות שמתרוצצות על כך שמחזור השקיות למעשה יקר יותר מיצור חדשות (שזה הגיוני) אבל שגם בתהליך המחזור נפלטים יותר מזהמים מאשר בייצור, אני לא יכול לתהות על הנוהל כאן בפיטסבורג. פעמיים בשבוע, צריך להוציא, בנפרד משאר האשפה "שקיות כחולות" . השקיות הללו מכילות פלסטיק, זכוכית ופחיות למחזור.
כדי שלא יאלצו התושבים לקנות "שקייות כחולות" במיוחד, השקיות של הסופר כאן כבר באות בכחול. ככה שאפשר להשתמש בהן.
עכשיו יש רק אפשרות אחת מבין השתיים:
1. או שכאן, כמו שהיה בקרית טבעון במשך שנים - התושבים מפרידים את הזבל, ועובדי המזבללה מאחדים אותו בחזרה.
2. כל מה שמספרים לנו על מחזור שקיות - לא באמת נכון (ואני זוכר שגם אמרו שהצבע הכחול בבקבוקי המים מונע מהם להיות ניתנים למחזור.
אשמח אם מישהו יוכל להבהיר את הנושא, ובנתיים אתם מוזמנים לצפות בסרטון נחמד מאוד בנושא:
http://www.animalssavetheplanet.com/media/swf/design_video.swf?vidNumber=9

וגם שאר הסרטונים בסדרה ממש נחמדים.

-----
לחיפאים שביניכם, דעו לכם שאני ממש מאוכזב ממש מזה שלא הבנתם ש
Naive Spring
זה נווה שאנן
ן
"cylinder" בין intermediate"
זה בין הגליל לתיכון.

אבל אולי מצד שני, אני צריך להיות מאוכזב מחוש ההומור שלי....
-----
הלימודים ממשיכים.... עכשיו מתחילים להיות כמויות של שיעורי בית.
כבר שחכתי לעשות עבודה אחת, וממש היה קשה לי לעשות את השיעורים השניים (לכו תזכרו לעשות שיעורים כשאין לכם את מיטל, ולכו תבינו מה אמורים לעשות בלי צוות הכרמלית...)

מזל טוב לעופרה על סיום קורס מפקדי הכיתות, עלי והצליחי! י
"....הדבר הזה תלוי במפקדים שיהיו לנו. אם המפקדים יעודדו האמון, את האהבה, את הדבקות בחיילים שלהם, שתדע כל אם עבריה שהפקידה גורל חיי בניה לידי המפקדים הראויים לכך" דברי בן-גוריון בכנס סגל פיקוד כללי, הקריה, 2.7.1963)

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

גמד באוטובוס, בדיחות לילדידים, 1989 :)
אורה