28.1.2009

סחי זה הכי - אחי

למטיילים בדרום אמריקה איתם אני נמצא בהוסטל כאן יש ז'רגון משלהם
כיוון שרוב המטיילים כאן נוסעים למסע ממושך; בממוצע חצי שנה; עליהם לנצל כל רגע;
ניצול הזמן הינו בעיקר ע¨י זה שמטיילים על פי המלצות מבקרים אחרים באיזור; בדרך כלל ישראלים גם הם
כיוון שככל הנראה אין לי את הפזמ הדרוש; אינני יורד תמיד לסןפ דעתם;; אבל כן הצלחתי להבין שהמטיילים מתארים אחד לשני את הנופים הנשקפים מהעיירות השונות לאורך מסלול הטיול;בצבעים-
לדוגמא;שמעתי שבברילוצ'ה יש חום מדהים (מזל שיש לי נעלים נגד בוץ) בברזיל הירוק הוא המטריפ באמת (אני מניח שגם כאן זה ככה; כי אחרת איפה רועות כל הפרות כאן?)
ומשום מה הם אומרים שכאן הלבן זול בטירופ;; הם כנראה מדברים על החורפ;; כי עכשיו ממש אין סיכוי לראות כאן שלג בחמסין הזה;;
תכלס זה ממש ממש קל להתמכר כאן; כי זה כל-כך זול וכל כך זמין-
אני החלטתי שאחרוג מהמנהג השמרני שלי בחצי השנה האחרונה בארהב;; אבל כדי לעשות דברים במידה; לקחתי את המינון של ארכדי
אני לוקח מזה פעמיים ביום;
בבוקר אדום ובערב לומו;
גם כולם עושים את זה; אז זה מקובל חברתית

בת'כלם לומו זה גם סטייק אדום; אבל עם הרבה פחות שומן-
באמת שאי אפשר לסרב לסטייק ענק של בערך 700 גרם עם צ'יפס במחיר של מנת שווארמה עם צ'יפס-
אז זה אולי לא כל כך בריא; אבל זה כל כך טעים!!!
----
יום הכוון
כידוע לכולנו; פזמ הוא משהו שמתפתח אקספוננציאלית; ליאור מצטרפ אלי לטיול מחרתיים; אז הכנתי לו כמה נקודות ראשונת לתהליך החפיפה;
תכלס; כאיש צבא; לא יהיה לך ממש קשה להסתגל--- יש הרבה דברים ממש דומים-
1- מיד אחרי שתגיע; תעלה על ב'; המדים לא שונים בהרבה מהמדים של הודו; אבל כאן הנעלים התקניות הן נעלי ¨הבניאנס¨ ואם אתה רוצה להתקמבן על נעליים קלות אז זה ¨הבניאנס ברזיל¨- גם הנעליים הללו כמו הנעליים הצבאיות יעשו לך פצעים ויבלות עד שהרגליים יתרגלו אליהן-
2- הקפד על ניסוחים נכונים ומכובדים; בדיוק כמו בטירונות; שכל משפט צריך להסתיים במילה ¨המפקד¨ כאן מדובר בדיוק באותו חוק; אבל כל משפט צריך להסתיים במילה ¨אחי¨ בעקרון המהדרין מדברים ב¨סדנוויץ אחי¨ אבל זה כבר עניין של עדה-
אחי; אם יש לך את הבעיה שלי; שאני קורא רק לאלעד ¨אחי¨ אפשר להסוות את זה עם ¨גבר¨ אבל אני לא בטוח שזה לא יגרור שעות ביציאה
3- גבר; בדיוק כמו שאתה לא רוצה להתקע בצאלים באוגוסט עם שטר של 50 מול המכונת שתייה; ככה אתה לא רוצה להתקע כאן בלי מטבעות כשתרצה לעלות על אוטובוס-
ביום שישי אשכרה הסתובבנו שעה! בשביל לחפש מטבע של פזו אחד-
כל המחירים הנקובים כאן מתוכננים כך שיהיה ניתן לחזיר עודפ בשטרות של 2!!!
קבצנים כאן מבקשים שני פזו לא כי הם חמדנים; אלא כי הם מודעים לזה ששני פזו שווים פחות מפזו אחד!
----
בגלל ההשמטה של מספר מכתבים, לא אמרתי כראוי מזל טוב לדור שפיספסתי את בר-המצווה שלו.
קיבלתי דיווחים שקראת בתורה בצורה רהוטה ומוצלחת, עלה והצלח!

אין תגובות: