21.12.2008

זה לא האורך שקובע!

חד צדדיות.
אני לא יודע מה קרה בעולם בכלל, ובפרט בארה"ב שנחשבת לידידת ישראל, אבל לאחרונה אני רואה שיש כאן ממש חד צדדיות בנוגע לסכסוך הישראלי-ערבי.
אני לא יודע אם זה בגלל שאובמה נבחר (הרי היהודים הצביעו לו גם לא?) אבל משום מה, בשבועות האחרונים, כאן כולם תומכים בלבנון! בכל מקום ברחובות, בחנויות וגם בבתים אנשים מציבים את הסמל שבמרכז הדגל הלבנוני, ומקשטים אותו ומעטרים אותו....

שלא יגידו אח"כ שהכתובת לא הייתה על הקיר....

-----
זה לא האורך שקובע!

כפי שבוודאי שמתם לב, הערב מדליקים נר ראשון של חנוכה. חג החנוכה, המכונה גם "חג האורים" הוא אחד מחגים שסובבים סביב האור בתרבויות רבות בתקופה זו של השנה. על-פי לוח השנה של השמש, היום, ה21 בדצמבר, הוא היום הקצר ביותר בשנה. הסוציולוגים והפסיכולוגים טוענים, שבגלל שפחות ופחות שעות אור היו בכל יום, אנשים רבים היו נכנסים לדכאון ומתאבדים, אז המציאו חגים שעוסקים באור, כדי שהאלים יתרצו, והנה, בתום החג אכן הימים מתחילים להתארך בשנית.

החג שלנו כמובן, מספר על מאבקם של המכב"ים ביוונים, ומתרחש בתקופה של מאבק תרבותי בין האולד-פאשין "חשמונאים", לניו-אייג' האופנתיים ה"מתיונים". שיא הסיפור היה כשהבעלהבית, אנטיכוס, החליט שהוא רוצה לשים שלט חוצות ענק כדי לפרסם בו את האליל שלו, במקום בו יש חשיפה מירבית ליהודים - בבית המקדש עצמו. בנושא הזה לא הצליחו לשחד את חבר הועד מרציאנו כדי לאפשר זאת, ואז החליטו בעלי השררה להראות מי הבוס, נכנסו בכוח והדביקו מדבקות "סופעונה!", שלא יורדות גם עם מים רותחים, על כל דבר שהיה במקדש.
שחזרו הכוהנים, והתבאסו לאללה לגלות ש" *אין כפל מבצעים *עד גמר המלאי" החליטו לנסות ולשקם את מה שהיה קודם. הבעיה, שלא היה להם שמן להדליק בו את המנורה שלא הועסקו ביצורו בו עבדים בסווטשופס בשכר של עשירית הזוז ליום.
חוץ מאיזה כד קטן, שנשאר במקרה.
אחד הכוהנים היפנים, החליף את המנגנון של המנורה להיברידי, כזה שעובד גם על שמן וגם על חשמל, וככה, הכד הזה, שציפו שאולי יספיק ליום - שמונה ימים שמנו נתן.

ומהימים ההם, בזמן הזה, המצווה בחג החנוכה היא "פרסום הנס".
נכון, אנחנו אולי לא מגניבים כמוכם. אצלנו אליהו הנביא אף פעם לא מגיע, ובטח לא עם חליפה אדומה מגניבה (מקסימום על חמור).
אבל היי! נעשה לנו נס, ובסוף, אנחנו אלו שיודעים מה טוב באמת!

-------

לוטם היום טסה לה למקסיקו, וכך אנו מסכמים תקופה של כמעט חמישה חודשים ביחד.
אני אנצל את הבמה המכובדת הזו להודות לה, על שותפות לדירה, על חברות, ועל טיפולים פסיכולוגיים נהדרים.
וכמובן אאחל לה בילוי נעים והמשך הצלחה בלימודים.

אני סוגר את פיטסבורג בשבוע הקרוב ואשלח עדכונים בהמשך.


במסגרת "פרס אייל למצוינות בבזבוז זמן" (בעבר נודע כ"פיטגורס הוא ליצ'י") אני גאה להציג את התחרות לחנוכה - נראה אותכם עושים משהו מגניב כזה... (חייבים לראות כמעט הכל עם רמקולים כדי להבין...)
http://www.youtube.com/watch?v=-KmHFdp6cgs (ועוד אחד אם אהבתם http://www.youtube.com/watch?v=LbkNxYaULBw)

כאן יש כתבה מעניינת מאוד על שירים בכלל ועל שירי חנוכה בפרט
http://www.daat.ac.il/DAAT/kitveyet/hagigey/shibushim-2.htm

כתבה על מקור הסביביון והסביבונים בעולם
http://www.gilrach.co.il/article.asp?id=688

חנוכה שמח, ובילוי נעים!

אין תגובות: