22.9.2008

מיסיונר זה שם של דג

הפעם אפתח בדבר שהכי חסר לי הרגע,
בזמן כתיבת שורות אלו (וחלק מהשורות הבאות) אחד מחברי הטובים ביותר, יניב, מקדש כדת משה וישראל את בחירת ליבו שירי. לצערי הרב, בגלל המרחק הגיאורגפי הרב שבינינו, לא יכלתי להגיע לשמוח איתם ביום המדהים הזה. אולם הקמצוץ של החומץ שבליבי, מתגמד לעומת השמחה הרבה שיש בליבי על הזוג הצעיר, שמתחיל בדרך חדשה (בדרך לירושליים).

שירי ויניב, מכל הלב, ברכות.
ניצלתי את העובדה שיש הרבה אנשים מגוונים באוניברסיטה הזו, כדי להכין לכם ברכת חתונה חובקת עולם. אבל הכי חשוב מזל טוב!

http://video.google.com/videoplay?docid=-5688172560390768595&hl=en

---------
בשבוע שעבר הייתי לחוץ לשלוח לכם את המייל כדי שתספיקו לענות על הסקר של העבודה בשיווק (ותודה רבה לכל מי שענה!), ושחכתי לציין את הפותרת של החידה,
ישר כוח לאורה שגם ציינה את הרפרנס למקור! י
לממלאי הסקר, מילקי זה מוצר של שטראוס, אבל בגלל שהעבודה שלנו הייתה על תנובה, הובטח לכם מוצר דומה של תנובה....

אנחנו בדירה כבר כמה שבועת, והיא מתחילה לקבל צורה של מקום שאנשים גרים בו, ביום שישי שעבר גם קבענו מזוזה (דרך אגב, למי ששוהה בחוצה לארץ, יש פטור של שלושים יום ממזוזה.... אז אל תצאו פריירים!)
השבוע, אנחנו צפויים לערוך בבית ערב שקשוקה, לכמה מחברינו היהודים בתפוצה, נקווה שזו תהיה שקשוקה טובה כמו של מונטג, או לפחות כמו של דוקטור שקשוקה.
בפיטסבורג יש אוכלוסיה יהודית בכלל, ובגבעת הסנאים בפרט. אני חייב לציין, שהידיעה הזו, שיש כאן הרבה אנשים, שברמה כזו או אחרת מרגישים "ערבים זה לזה" עושה את החיים הרבה יותר קלים.

דַבֵּר במספרים

ישנם אנשים שמודדים הצלחה של קבוצות מסויימות, לפי כמות האנשים שהם מגייסים לשורותייהם, או לפי כמות ה"מאמינים" שיש להם.
לא יודע לכמה מכם סיפרתי, אבל לפני שהגעתי לכאן, חקרתי קצת באינטרנט על העיר הזו, באתר של "הילל" הארגון היהודי של האוניברסיטאות, היה רשום שכ10% מהסטודנטים כאן הם יהודים, דבר שהפתיע אותי מאוד, אבל הנחתי שמשמעות היא שיש בעיר הזו הרבה יהודים. אולם באחת ארוחות הערב של ליל שבת, ששוחחתי עם סטונדטים לתואר שני בהילל, והתפלאתי מהעובדה הזו. הם גם התפלאו, מהכיוון ההפוך. לטענתם, בכל האוניברסיטאות ה"נחשבות" בארצות הברית ישנן כ30% של יהודים (הרוור, יייל ושות'), באם אי טי, יש "רק" 23%. קחו בחשבון, שבכל העולם (כולל ישראל) יש כ 13 מיליון יהודים, בארצות-הברית, ישנם בסה"כ 300 מיליון נפש. כלומר גם אם כל היהודים היו גרים בארצות הברית, הם היו מהווים בערך 4% מהאוכלוסיה. אז איך נוצר מצב בו מיעוט כ"כ קטן חולש בצורה כ"כ לא פורפורציונלית על תחום כל-כך רחב?

טוב שם טוב משמן טוב

כפי שמי שצפה בסרטון שהכנתי ליניב, הצליח לשים לב, באוניברסיטה כאן ישנם כ40% של סטודנטים זרים, שאינם אמריקאים (כחלק ממדניות "גניבת המוחות" של אהר"ב, או במילים עדינות, הם רוצים את האנשים הכי טובים בעולם אצלהם) תמיד הייתי גאה בארץ, שנחשפים להמון תרבויות מהמון חלקים שונים בעולם. אולם כאן אני מבין עד כמה אנחנו מכירים רק צד אחד של העולם....
יש כאן כמות גדולה מאוד של אסיאתים: סינים, יפנים, הודים, קוראנים, תיאלנדים, מלזים ועוד ועוד. אם אצלנו, כדי שיהיה לך חברים בפקולטה למדעי המחשב, כדאי לך להיות דובר רוסית, כאן כדאי לך לדעת יפנית או אנגלית במבטא הודי.
הרבה דברים מעניינים נחשפים כשמכירים אנשים לא צפויים שכאלו.
המלזי, לדוגמה, חשף בעיניי את העובדה שעל הדרכון שלו רשום שכוחו של הדרכון יפה בכל העולם, פרט לישראל (כבוד!)
פגשתי כבר שלשה סינים, שלא ידעו איפה זה ישראל, את המזרח התיכון הם הכירו, אבל לא את ישראל. הנקודה המפתיעה מאוד, שכשציינתי בפנייהם שאני יהודי, התגובה המיידית שלהם הייתה "ואוו... אז אתה בטח ממש חכם".
תגובה מאוד תמוהה, מה קורה אצלהם בקריקטורות? במקום אף גדול וכיסים עמוקים מציירים יהודים עם ראש גדול ועיפרון?

סיוון, הפנתה אותי לסרטון נחמד שפונה לתומכים בחרם על ישראל, לעיונכם:

http://www.youtube.com/watch?v=wU221GA5-u8
-----
שנה חדשה עומדת בפתח, ואני מקווה שכולכם קיבלתם את ברכת השנה הטובה מאתר פגישה. (כי אם לא, זה אומר שאתם לא חברים באתר, ואם אתם לא חברים באתר, אתם לא חברים....)
אז מהרו להרשם!
www.pgisha.co.il

אבל למקרה שלא אספיק לשלוח בשנית, שהיה לכולם שנה מתוקה ומוצלחת, שנת שלום, ביטחון ואהבה.

----
לחברים מהטכניון (וגם לסטודנטים אחרים שקשורים ללימודי טכנולוגיה)
אולי שמעתם על פרוקטור וגמבל, החברה שמייצרת על שמפו פנטן, הד ושולדרס, אבקת הכביסה אריאל, פמפרס ועוד ועוד.
רובכם ודאי יודעים שבאביב האחרון השתתפתי בסדנאת סטודנטים מרחבי אירופה המזה"ת ואפריקה.
הסדנא אורגנה ע"י מחלקת "פתרונות מידע להחלטות" שזה שם מוזר שבחרו לתת בפרוקטור וגמבל למחלקת הפסאודו מערכות מידע שלהם.
הסדנא שהשתתפתי בה, בת שבוע, נערכה בפראג, והיתה ממש מעשירה ומהנה, השנה הסדנא תהייה בפריז, שיש אומרים שזה אפילו יותר מגניב.
אני ממליץ לכל מי שבתחום, להרשם, זה תהליך ארוך, משגע את הראש, ויש מלא ראיונות ברמת החייל. אבל, גם מתהליך המיון עצמו אפשר ללמוד המון, וללא ספק, מהסדנא עצמה.

כדי להרשם, כנסו לקישור הזה (ואם תגללו למטה, תוכלו אפילו לראות תמונה ממש גרועה שלי) אם אתם מעוניינים, מלאו את זה ברצינות.
http://pg.sitebase.net/global/ceemea/pages/content/idsc.html
ושיהיה המון בהצלחה!


שוב מזל טוב לשירי ויניב.
"הרבה הרבה שנים מבורכות! "(א. מאן, פיטסבורג) י

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

דבר במספרים - אולי התשובה לכך היא שמסיפור הבריאה הראשון שאנחנו תמיד תופסים עליו בעלות יתר, לקחנו יותר את החלק של עץ הדעת ופחות את עניין הפרו ורבו...