16.8.2008

שלום מפיטסבורג

שלום לכולם,

אם אתם מקבלים את ההודעה הזו, סימן שאת ברשימת התפוצה שלי (לצערכם), כדי לצאת מרשימת התפוצה לחץ כאן.
(זה לא יוציא אותכם מרשימת התפוצה, אבל ככה תכירו את האתר לארגון מפגשים חברתיים, אם אתם באמת רוצים לצאת מהרשימה, תשלחו לי מייל, אני מבטיח לא להעלב)י

כיוון שהתוכנית היא לקנות מצלמה כאן, לא לקחתי את המצלמה הישנה איתי, אז יש כמה תמונות נחמדות שהפסדתם. כמו הילד שישב לידינו במטוס, שגנב את הקלמר של מונטג. אז אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אז אם אין תמונה, אין לי ברירה אלה לכתוב לכם לפחות אלף מילים....

אז כמו שרובכם יודעים, אני מיום ראשון בפיטסבורג פנסילווניה, באוניברסיטת קארניגי-מלון.
פיטסבורג, לא פסחה על המנהג הקבוע של ערים בהם אני מבקר בארה"ב וכבר בערב הראשון להגעתי, ירד עלינו גשם.
מזג האוויר כאן די נעים, אבל מדי פעם ירד גשם.
המזוודה של לוטם כן פסחה על המנהג הקבוע של מזוודות, והחליטה לצאת לנקות את הראש (או את הידית, אני לא יודע מה מזוודות עושות) בפורטוגל. אם למישהו יש מושג מה עושים במקרים כאלו (כי עבר יותר משבוע כבר) נשמח מאוד לעזרתכם.

בטח אתם סקרנים לדעת איך נראת העיר הזו, אז אני יכול להגיד לכם - אני לא יודע.
בשבוע האחרון, בילינו חצי מהזמן שלנו בחוות המחשבים של אולמן 300 (יחד עם כל הבני דודים) וחיפשנו דירה.
וכבר שמצאנו דירה נחמדה ומרוהטת... חטפו לנו אותה.

אז אתמול, לפני כניסת השבת, חתמנו על חוזה ומצאנו דירה שמתפנה בראשון לחודש.

ביום שני, קיבלנו את תעודות הסטונדט שלנו שמקנות לנו נסיעה חופשית באוטובוסים. באופן כללי השכנים בפיטסבוג טובים בעייני. נעים מאוד לפנות לאנשים ברחוב, ולבקש הכוונה, הם עונים באדיבות ושמחים לעזור. הרחובות בפיטסבורג לא נאים בעייני. אולי הם נעים בעייני. בכפר דבל יותר קל לנווט בשטח בנוי מאשר כאן. (לא אבא, כאן זה לא שתי וערב, כאן זה גוש צמר שחתול בעט בו). משום מה נראה למהנדסי העיר הגיוני, שרחוב יסתובב באמצע, למרות שאפשר להמשיך בו ישר. מה שגרם לנו לא אחת, לנווט כמו אהוד, כלומר, נניח שאתם בתל-אביב, ורוצים להגיע לירושליים, ואתם יודעים להגיע מחיפה לתל-אביב, ומחיפה לירושליים, אז תסעו חזרה מתל-אביב לחיפה, כדי לסוע בדרך שאתם מכירים לירושליים.....
בקיצור... סיוט... אבל בסוף התאפסנו.

הקהילה היהודית כאן עצומה (באיזור של האוניברסיטה אפשר לראות בית כנסת על כל שלושה רחובות), ובזכות קשרים שהגענו אליהם דרך סבתא חיה, מקבלים אותנו כאן בצורה נהדרת, והנחיתה שלנו הרבה יותר רכה.

יש כמה סיפורים נחמדים, אבל אשמור אותם להמשך.

מזל טוב לדקלה ואחיה על הולדת הבת!

שעון של פיטסבוג ניתן לראות כאן:
(זה שעון של 24 שעות, זה מגניב בעייני, אם אתם לא מצליחים לקרא אותו, תלחצו עליו והוא יהיה דיגיטלי)

פיטסבורג

תרגישו חופשי לכתוב תגובות, (לא באמת חייבים להרשם לאתר, פשוט תבחרו אחת מהאפשרויות למטה)